Що необхідно для успішної презентації проекту?

1 допис / 0 нових
inna
Що необхідно для успішної презентації проекту?

Деякі дослідники стверджують, що 1% людей народжується геніальними. З них, лише 1% реалізує свою геніальність. У цій статті ми розглянемо основні причини, чому ідеї не реалізовуються та що необхідно для успішного старту.

Головні перешкоди на шляху до реалізації проектів

1. Відсутність мотивації
Надзвичайно велика кількість перспективних ідей і розробок не знаходять своєї реалізації через нестачу мотивації автора. Коли трапляється така ситуація, у голові одразу утворюється сотня причин, чому не варто цим займатися. Нестача власних грошей, відсутність підтримки однодумців, неактуальність розробки, інші сумніви та страхи – все це вбиває ідеї, які ще навіть не народились.

Насправді ж кожен винахідник, який увійшов до історії як людина, котра здійснила переворот у галузі, зустрічався з тими ж проблемами. Відрізняло їх тільки непереборне бажання реалізувати свої ідеї, своє бачення. Томас Едісон, Білл Гейтс, Стів Джобс та багато інших – всі вони продемонстрували віру в свої ідеї та бажання втілити їх у життя за будь-яку ціну.

2. Неготовність до самостійного підприємництва
Винайти щось унікальне це одна справа, а перетворити свою інновацію на джерело доходу – зовсім інша. У той час, як патент на винахід, корисну модель чи ноу-хау можна продати чи здати в оренду за ліцензійною угодою, у більшості випадків ваша розробка не зацікавить великі компанії, що можуть її реалізувати. В такому випадку самостійне підприємництво – єдиний можливий варіант.

Для цього треба бути готовим вирішувати будь-які питання, які постануть в процесі підприємницької діяльності. Від винаймання персоналу і спілкування з державними органами до проведення переговорів і реакції на надзвичайні обставини, готовність робити будь-що, будь-де і брати на себе відповідальність за досягнення результату – головна ознака підприємця.

3. Нерозуміння умов функціонування та ситуації на ринку
Усвідомлення оточуючого середовища бізнесу дуже важливе для його ефективного і прибуткового ведення. Розуміння потреб споживачів, знання своїх потенційних конкурентів та партнерів, бачення можливостей ззовні та орієнтування у глобальному ринку – все це дозволяє вести справи ефективно. Ідея може бути занадто прогресивною для країн СНД, але викликати фурор у тріаді розвинених економік (США, ЄС, Японія). Так і навпаки, деякі розробки не стануть в нагоді у розвинених країнах, але будуть надзвичайно затребуваними у країнах, що розвиваються. Відповідно до цих знань і вибудовується прибутковий бізнес, який без них приречений на поразку.

Обов’язкові пункти успішного старту

Нижче наведені пункти, які забезпечать вас мінімальною основою для презентації вашого проекту потенційним інвесторам.

1. Проект готовий на 100%
Перед тим, як проводити презентацію, вам абсолютно необхідно мати закінчений проект. Зробіть усе по максимуму, продумайте кожну деталь, процес та задачу. Самої ідеї недостатньо, треба мати уявлення про те, як організувати виробничий процес, дистрибуцію, маркетингову діяльність, які адміністративні задачі треба буде вирішити і в умовах якого ринку працювати. Це важливо з декількох причин. По-перше, так ви отримаєте чіткий план дій на випадок, коли інвестор готовий з вами працювати і хоче якомога швидше перейти до реалізації. По-друге, в інвестора можуть виникнути конкретні питання, відповідь на які може вирішити долю вашої подальшої співпраці.

2. План реалізації проекту
Виходячи з попереднього пункту, необхідно скласти чіткий план реалізації проекту. В ньому мають знайти своє відображення такі фактори, як послідовність виконання завдань, їх тривалість та відповідальні особи. Це дозволить оптимізувати затрати часу, трудових та грошових ресурсів, що, власне, підвищить шанси на виживання проекту.

Окрім оперативного плану запуску компанії, в ідеалі потрібно мати стратегічний план строком на 3-5 років. Це дозволить тримати у фокусі не тільки поточний стан підприємства, а й його перспективи і напрямки розвитку, для яких необхідно закладати основи в найближчому майбутньому.

3. Бюджет витрат
Планування руху грошових коштів – один з найважливіших пунктів будь-якого бізнес-плану. При цьому складання плану витрат інвестиційних коштів має займати найбільшу частину роботи. Якщо вірити статистичним даним, більше половини нових проектів закривається не досягнувши прибутковості саме через неправильне планування витрат компанії, що призводить до непередбаченого витрачання коштів.

Додайте до кожного пункту плану реалізації вартість його виконання. Враховувати варто усе, починаючи від стартового капіталу (придбання обладнання, збори на реєстрацію підприємства, відкриття банківських рахунків тощо) до операційних витрат на ведення діяльності (оренда офісу, витратні матеріали, сировина для виробництва тощо). Також не потрібно забувати про те, що певний час вам доведеться працювати без прибутку, тому має залишатися певний грошовий запас для того, щоб фінансувати бізнес до точки прибутковості.

4. Наочні матеріали
Найкраще людина сприймає інформацію візуально. Саме тому слід мати в арсеналі певну кількість візуальних матеріалів. Промислові зразки, відеозаписи демонстрацій функціонування продукції та ілюстрації допоможуть вам донести необхідну інформацію до потенційних інвесторів. Загальна статистична інформація також краще сприймається у вигляді інфографіків.

5. Продумана презентація
Виконавши усі попередні пункти, необхідно скласти презентацію проекту. На цьому етапі доведеться вирішити, яка інформація має бути донесена до інвестора, а яку можна залишити як додаткову інформацію для вивчення, якщо інвестор зацікавиться. У вас має бути чіткий план, що, як і коли ви скажете на презентації, які можуть виникнути питання і що на них відповідати. Сама презентація має бути короткою, чіткою та висвітлювати усі ключові складники проекту. Експерти радять сфокусуватися на таких пунктах:

  • Презентація себе – дуже коротко про себе та свої найяскравіші досягнення;
  • Ідея проекту – цільова аудиторія, яка її проблема вирішується, яким чином це робить і чим відрізняється від конкурентів;
  • «Секретний соус» – головна конкурентна перевага, яка випливає з ідеї чи технології;
  • Бюджет реалізації проекту.

Якщо вірити експерту з питань презентації проектів інвесторам, Орену Клафу, всі ці чотири пункти вам доведеться вмістити у 20-30 хвилин, щоб інвестор не втратив інтересу.
Наприкінці варто сказати, що найкраща презентація – це конкретні результати. Далеко не кожному проекту потрібні інвестори для реалізації. Інколи все, що необхідно, – бажання і дії однієї особи, результати яких побачать усі.